Dakle, završili ste časove za taj dan, ali vam je ostalo malo vremena i grupa od nestrpljivih učenika koji ne rade ništa produktivno. Šta možete da uradite za ovo vreme da zadržite razred pod kontolom dok zvono ne zazvoni? Ovde je spisak od 10 stvari koje možete uraditi kada vam je ostalo samo 5 minuta do kraja časa.
1. Pisanje novina.
Neka vaši učenici napišu uvodnik za novine u kojem će sumirati stvari koje su naučili u školi toga dana. Proverite da li su napisali datum na svojim uvodnicama tako da imaju evidenciju o tome kada su pisali za svoje novine. Ovo je posebno dobra vežba da deca utvrde ono što su naučila, kao i da pripreme pitanja koja bi mogla da postave sledećeg dana o nečemu što nisu u potpunosti razumela.
2.Obavite glasanje.
Ako vam je ostalo samo 5 minuta, ovo je savršeno vreme da učenici glasaju. Možete da koristite neke problemske situacije da biste otkrili šta oni misle o njima.
3. Pisanje zabeleški.
Učenici uvek pišu papiriće u razredu, ali obično zapadnu u nevolju kada ih uhvate. Ovog puta dozvolite deci da pišu svoje zabeleške, s tim da to moraju biti stvari vezane za lekciju koju su tog časa izučavali. Neka ih zatim dodaju drugim učenicima. Na ovaj način svi učenici saznaju informacije koje možda nisu znali u vezi sa lekcijom. Sakupite zabeleške kada izađu iz razreda.
3. Igra sa toalet papirom.
Ova igra je zanimljiv način da se ponovi šta su deca naučila u razredu. Pošto oni uče vrlo brzo dok ova igra traje, moraćete da je menjate svaki put kada je koristite. Ona ide tako što kažete učenicima da odmotaju od 1 do 5 komadića toaletnog papira sa rolne, ali im ne govorite pravila igre sve dok svi to ne urade. Zatim, prema broju listića koje je svaki učenik odmotao, postavljajte pitanja u vezi sa lekcijom koju su učili tog dana. Na primer, ako učenik odmota jedan komadić sa rolne, oni treba da vam kažu jednu činjenicu o lekciji, i tako dalje. Sledeći put će verovatno mnoga deca da odmotaju jedan komadić (jer misle da je tako lakše) a vi će te morati da malo promenite pravila da biste im zadržali pažnju.
4. Cedulja koja se ostavlja pri izlasku.
Dajte svakom učeniku po jednu cedulju. Zamolite učenike da napišu jednu činjenicu u vezi sa lekcijom koju su učili. Kada učenici izlaze oni moraju da vam predaju svoju cedulju. Ako nemaju tačnu činjenicu na svojoj cedulji, dajte im šansu da odgovore na pitanje za utvrćivanje gradiva, koje ste već pripremili, pre nego što napuste učionicu.
5. Čitajte knjigu.
Možete da pročitate deo neke knjige učenicima za vreme poslednjih 5 minuta. Najzad ćete pročitati čitavu knjigu.
6. Igrajte igru pogađanja.
Koristite ovu igru tako što će deca pogađati reči koje se odnose na lekciju koju su učili tog dana.
7. Bacanje lopte.
Neka učenici sednu u krug. Malu gumenu loptu, bacite jednom učeniku. Učenik koji uhvati loptu mora da vam kaže jednu činjenicu u vezi sa lekcijom koju su učili, ili da vam postavi pitanje o nečemu što ne razume. Kada taj učenik završi, baca loptu drugom učeniku sve dok zvono ne zazvoni.
8. Crtanje.
Učenici uživaju u mogućnosti da pišu na tabli. Odaberite 3 do 5 reči koje se odnose na lekciju. Dajte učeniku priliku da nacrta tu reč na tabli. Kada neki drugi učenik pogodi šta crtež predstavlja, onda on izlazi i crta sledeću reč.
9. Radni listovi sa puzlama.
Dobar nastavnik uvek ima komplet listova sa zabavnim zadaima koje će učenici ispuniti kada ima vremena u toku časa. Možete imati, ukrštene reči, rebuse ili pazl sa skrivenim slikama koji su spremni za bilo koju lekciju koju predajete.