Шта стварно значи бити наставник? За почетнике, бити наставник значи носити пуно различитих шешира и жонглирати са безброј различитих одговорности истовремено. Ако не можете да избалансирате своје приоритете и одговорности, можете брзо бити затрпани пословима и у немогућности да испливате. Овде има десет брзих и лаких идеја како да уштедите време.
Организација
1. Организујте свој разред у циљу боље ефикасности. Проверите да ли се у вашој учионици увек налази прибор и материјал који ће вам бити потребни. Најзад, осећате се да држите ствари под контролом ако можете лако и брзо да нађете све материјале и сав прибор који су вам потребни. Можда ће за ово бити потребно да проведете дан, да седнете и да се организујете, или можете мало по мало да смањите неред током седмице, направите организацију, тако да у вашој учионици све буде приступачније.
2. Органиујте своје ученике. Неки наставници воле да испробају различите опције по питању тога како ће ученици седети из разних разлога, укључујући и лакше памћење имена. На пример, можете да распоредите ученике у својој учионици према њиховим презименима абецедним редом. To ће вам олакшати тачно прозивање ученика. Касније можете да дозволите ученицима да седе где год они желе, али приликом њиховог упознавања, ако их распоредите да седе по неком прописаном реду може бити спасоносно.
3. Организујте активности у својој учионици. Треба истаћи да је важно да планирате све своје часове унапред, а не да покушавате да урадите све када час треба да почне. Одлично време да почнете са планирањем наставе за следећу годину је за време летњег распуста. Проверите да ли су сви планови спремни и да ли имате сва средства која ће вам бити потребна. Још један одличан начин да организујете активности у својој учионици јесте да направите табеле и листе за свакодневне активности. Ово ће вам уштедети време зато што вас ученици неће стално питати о томе када ће одмор, које дужности се морају испунити у учионици, шта ће се изучавати сваког дана у седмици. Поставите ове табеле и листе тако да не морате стално да дајете информације ученицима. Најбољи начин да уштедите време као наставник јесте да оптимално и организовано извршавате активности у учионици.
Активности
4. Испитивање уз помоћ лопте. Одличан начин да обавите петоминутна испитивања, јесте да баците гумену лопту ученику док му постављате питање у вези са обрађеном лекцијом. Ако ученик одговори тачно, он или она ће се окренути и бацити лопту другом ученику. Нека и ученици постављају питања, тако ће истовремено и обнављати научено Oва активност je посебно успешна када ученици седе у кругу.
5. Индивидуални наставни листићи. Направите листиће за разне лекције, са питањима за понављање градива на једној страни и одговорима на другој. Можете да подигнете листић и допустите својим учениицма да одговарају на питања гласно, или можете то да радите у виду игре са тимовима при чему ће јаданод ученика бити вођа групе.
6. Икс-окс. Нацртајте квадратну мрежу са 9 поља на великом листу папира и поделите своје разреде на "X" тим и "O" тим. Баците новчић да одлучите ко ће играти први. Ово је одличан начин да испитујете ученике ангажовајући их у исто време. Играјте све док један тим не победи, тако што ће одговориати на довољан број питања како би заузели три X или три О поља у једном реду на плочи.
Други савети за уштеду времена.
7. Подстичите читање у разреду. Користите време у току часа за оцењивање радова и домаћих задатака дозвољавајући ученицима тихо читање или штафетно читање. Штафетно читање омогућава да ученици позивају друге да читају а вама ће дати могућност за оцењивање.
8. Користите радне листове који се могу штампати. Постоје хиљаде радних листова који се могу штампати путем интернета, а проналажење радних листова који се односе на вашу лекцију би требало бити лако. Радни листови са задацима ће уштедети време, јер не морате да планирате посебне домаће задатке, већ само треба да умножите довољан број примерака радног листа који је неко други саставио.
9. Када је погодно, дозволите да ученици врше оцењивање. Ово је посебно корисно код читања, писања. Добро проучите своју стратегију оцењивања, да ли је ефикасна за вас и добра за децу у разреду? Ако ваш систем функционише за сваку заинтересовану страну , останите при томе. Ако су потребне промене, направите их тако да сви буду срећни.
10. Ако сте уморни, избегавајте покушај да постигнете неке значајне радне задатке. Ако радите када сте исцрпљени, постоји велика вероватноћа да ћете направити бројне грешке, које ће вас приморати да одустанете. Грешке се могу увек отклонити, али по цену непотребно проведеног времена. Одморите се и почните изнова у јутро, тако да сви буду на добитку.