Ако сте наставник на замени, по свој прилици трчите од разреда до разреда, а могуће и између различитих школа. Док неки наставници одвоје време да вам испланирају дан, или бар имају планове и материјале за часове спремне у фасцикли за сваки час, има случајева када то морате да урадите сами. Овде ћемо навести 10 брзих идеја за часове које бисте могли да користите за ваш следећи ангажман као наставник на замени. Носите их у великој торби и користите по потреби.
1. Креирајте слагалице.
Тражење речи, укрштене речи и друге игре речима које се могу штампати су одличне када вам је потребно да их искористите у учионици. Једноставно умножите гомилу разних загонетки и укрштеница и носите их са собом на замени.
2. Цртање.
Напишите називе неких филмова који се приказују, идола, популарних песама и омиљених ликова из цртаних филмова на комадима папира и ставите папире у торбу. Ученике распоредити у две групе. Нека први тим одабере једну особу која ће доћи и извући један комад папира из торбе, и нека нацрта то што је прочитао на белој табли. Нека сваки тим погађа шта он или она црта. Онај ко погоди излази и црта следећу ствар. Наставите све док има папира.
3. Генијална идеја са циглама.
Ако је тема леције електрицитете или струја, итд. припремите цигле користећи црвени конструкциони папир. Дајте сваком ученику по једну циглу. Потом поставите питање ученицима у разреду: "Шта би ти урадио другачије, да си пронашао сијалицу?". Нека ученици напишу своје одговоре на својој цигли. Онда нека ученици изађу и објасне своје одговоре. Залепите циглу траком на зид, додајући цигле сваког ученика који излази.Тако ћете добити занимљив зид од цигли.
4. Почетак приче.
Реците ученицима о чему се ради у лекцији, а затим напишите почетак приче на табли ако је тема нпр Јесењи дан , "Једног дана сам ишао кроз парк, кад зачух. . .". А онда нека неки добровољац изађе и дода једну реченицу овој причи. Ако немате времена да завршите причу пре него што се заврши час, нека то буде домаћи задатак за децу да заврше причу и донесу следећи дан када ће је предати своме наставнику.
5. Стварајте речник.
Када на почетку часа истакнете назив лекције, нека ученици кажу речи за које мисле да ће бити употребљене за време часа. Напишите ове речи на табли са објашњењима, а нека ученици напишу ове речи и дефиниције на папиру. Док ученици уче лекцију, нека провере све речи које су чули, па видите колико речи су тачно погодили. Потом нека ученици додају још речи на своју листу, оних које сте употребили током излагања на часу.. Записујући такве речи на табли, створићете занимљив речник кључних појмова за ту лекцију.
6. Упознавање.
Нека ученици напишу састав о себи. Замолите их да напишу одговоре на ова питања (као и нека друга): "Када би добио милион долара, шта би урадио са тим?". "Ако би био нешто у свету, шта би изабрао?". "Који ти је до сада најбољи распуст?".
7. Водите групну дискусију.
Уколико је могуће, вођење дискусије у учионици је одличан начин да разговарате о некој лекцији. Примери питања за дискусију би могли бити: "Када не би постојала правила, како би свет изгледао?". "Шта ти мислиш шта је најгоре у вези са школом? А шта је најбоље?". "Ко су неки од твојих хероја? Шта их чини тако великим?".
8. Магични трикови.
Научите један или два магична трика из књига у библиотеци или налазећи их преко интерента. Пошто изведете трик у разреду, научите ученике како сте то урадили. Нека неко време сами вежбају тај трик.
9. Загонетке, питалице...
Загонетке које захтевају размишљање треба да одговарају узрасту, али нека буду и изазовне за ученике. На пример питајте их: "Власник хотела жели да нумерише врата на собама по реду. Има 100 соба. Ти мораш да одеш и да купиш бројеве који ће бити окачени на свим вратима. Колико бројки од 0 до 9 ћеш морати да купиш?"
10. Направите ребус.
Запослите ученике тако што ћете прочитати једну кратку причу. Езопове басне ће одлично послужити за ову идеју. Пошто сте прочитали басну, вратите се на њу и нека ученици нацртају слике уместо именица. Могу да цртају и слике на табли. А сада се вратите и читајте поново тако што ће ученици изговарати именице док ви показујете на њих на табли.